Terug in de schoolbanken! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Martiene Delft - WaarBenJij.nu Terug in de schoolbanken! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Martiene Delft - WaarBenJij.nu

Terug in de schoolbanken!

Door: Martiene

Blijf op de hoogte en volg Martiene

31 Januari 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos dias!

Iedereen superbedankt voor het achterlaten van berichtjes en reacties, heel leuk om deze allemaal te lezen! Inmiddels is het van mijn kant al weer een tijd geleden dat ik iets van me heb later horen, maar hier weer een update van mi vida en Argentina!

De eerste dagen moest ik een beetje wennen aan het alleen rondreizen in ZA! Toen ik wakker werd in Mendoza was ik hard op zoek om in m´n slaapzaal een bekend gezicht van Esther of Judith te vinden, en het duurde even totdat het tot me doordrong dat dit niet zou gebeuren... Na een beetje een relaxe ochtend gehad te hebben, bedacht ik dat het leuk zou zijn om in de middag een paardrijtocht door de Andes te maken. Dus op naar het centrum, en na 10 x verkeerd te zijn gelopen, wat op zich al best een prestatie is, had ik uiteindelijk de winkels gevonden die de excursies verzorgden. Het enige probleem was dat paardrijden alleen in de ochtend mogelijk was, dus geen excursies voor vandaag! Op zich was dit niet een hele erge straf, aangezien het hostel een zwembad had, en ik dus de rest van de middag bij het zwembad heb gelegen.
Na ´s avonds een bbq gehad te hebben en een drankje bij een bar te hebben gedaan was er de dag erna een nieuwe dag met nieuwe kansen voor een excursie. Dus op naar Maípu voor een wijntour! Je begrijpt natuurlijk dat zonder de hulp van Esther en Judith dit ook op een ramp uitliep, want nadat ik de bus voor mijn neus zag wegrijden, een tijd had moeten wachten op de volgende bus, nog langer in de bus heb moeten zitten voordat ik mijn bestemming had bereikt was ik uiteindelijk in Maípu! In Maípu had ik samen met twee meisjes uit Buenos Aires een fiets gehuurd, en met z´n drieën gingen we op pad. Eerst op weg naar het wijnmuseum, maar toen bleek dat de tour net begonnen was en we een uur moesten wachten op de volgende... Dus dan maar op weg naar de eerstvolgende bodega! Dit was een aardig stuk fietsen, en aangezien m´n Argentijnse vriendinnen niet zo snel konden fietsen en onze conversaties ook steeds stuk liepen door gebrek aan kennis van de spaanse taal, had ik besloten om alleen verder te gaan. Eenmaal aangekomen bij de bodega bleek deze precies die dag gesloten te zijn... Blijkbaar waren de bodega´s mij deze dag niet gegund, en uiteindelijk heb ik het maar opgegeven en ben ik terug gegaan naar het hostel om een laatste duik in het zwembad te nemen voordat mijn bus richting Bariloche vertrok!

Inmiddels ben ik al weer ruim drie weken in Bariloche, en ben ik alweer met mijn laatste week spaanse les bezig! De eerste week verbleef ik in een hostel, en sinds ruim twee weken zit ik in een gastgezin. Een hele aardige familie, of eigenlijk is het alleen een Argentijnse pappa en mamma voor mij, want hun twee kinderen wonen niet meer thuis. Af en toe vind ik het toch een beetje gek om daar rond te lopen, want echte conversaties kan ik nog niet houden, al gaat het wel steeds beter met de spaanse taal. Gelukkig spreken zij ook een beetje engels, dus we komen er uiteindelijk altijd weer uit.
De school zelf is ook erg gezellig, en organiseert bijna elke dag wel een activiteit. Ik heb al een paar keer een poging getracht om salsa te dansen, wat tot op heden nog een beetje ritmeloos gaat, twee spaanse films gezien, wandelingen gemaakt en we zijn met z´n allen gaan bowlen, wat ook erg vermakelijk is. Het grappigste hieraan is dat het nog niet geautomatiseerd is en er achter de banen een mannetje rondloopt die de kegels opzet en de ballen terugrolt! Eergisteren ben ik naar een barrio (buitenwijk) van Bariloche gegaan om mijn eerste ervaring met vrijwilligerswerk op te doen! We hebben de kinderen ´engelse les´ gegeven, wat inhoudt dat we vertellen wat de lichaamsdelen in het engels zijn, waarna we met de kinderen zijn gaan spelen. Vooral de fotocamera´s vonden ze erg interessant!

Gelukkig hebben we de weekenden vrij, dus kunnen we ook nog een beetje relaxen... Alleen het eerste weekend heb ik niet veel gedaan, omdat het weer erg slecht was. Het tweede weekend was het gelukkig mooi weer, en ben ik samen met vier mensen van school naar El Bolsén gegaan, een plaatsje 2 uur rijden van Bariloche. Hier in de omgeving zijn nog veel invloeden van de Maipachu indianen te vinden, want het is pas iets meer dan 100 jaar geleden dat generaal Julio Roca dit gebied veroverd heeft en de Maipuches heeft verdreven. In El Bolsén is dan ook een heksenmarkt, waar nog veel ´maipache indianen´ handgemaakte spullen verkopen. Erg leuk! Op zondag ben ik samen Kim een hike gaan doen richting Cajon del Azul, maar we hadden uiteindelijk niet genoeg tijd om de top te bereiken..!
Afgelopen weekend ben ik naar Laguna Negra geweest. We hoorden dat er bij Laguna Negra een ´fiësta de la Luna´ was, dus dit was een goede reden om deze kant op te gaan. Laguna Negra ligt op een 1/2 uurtje rijden met de bus van Bariloche af, en daarna is het nog maar 14 km lopen naar het meer. Samen met een paar andere studenten van school zijn we op pad gegaan, en na vier uur door de brandende zon naar het puntje van de berg te hebben gelopen hadden we uiteindelijk refugio Italia bereikt! Gelukkig was ik de dag ervoor maar tot 5 uur uitgeweest, dus eenmaal op plaats van bestemming was ik helemaal gesloopt! Met moeite heb ik het tot 11 uur volgehouden, maar daarna ben ik toch maar naar bed gegaan. Uiteraard kwam er van slapen niet veel terecht, aangezien de muziek boven net zo hard als beneden was, en we met z´n 50-en in slaapzaal sliepen.
De volgende ochtend hadden we toch besloten om richting Cerro Lopez te hiken, en via deze berg weer naar beneden te gaan. Qua afstand was het niet heel veel verder dan onze heenweg, maar uiteindelijk hebben we er 8 uur over gedaan om weer beneden aan de berg te komen. De klim richting Cerro Lopez ging over allemaal loszittende rotsstukken, en bij elke stap moest je uitkijken dat je niet naar beneden gleed of een steen op iemand anders hoofd schopte! Onderweg waren er supermooie uitzichten, dat maakte het helemaal goed! En sommige stukken konden we een beetje afsnijden door met onze konten in de sneeuw naar beneden te glijden! Toen we uiteindelijk het dal weer hadden bereikt, waren we blij dat we dit gedaan hadden!

Morgen is al weer mijn laatste spaanse les, en dan heb ik een weekje ´vakantie´! Dit weekend ga ik samen met 7 andere studenten de zeven-meren-route doen, waarna ik de bus richting Buenos Aires neem. Hier vandaan reis ik meteen weer verder met de ferry richting Uruguy, waar ik een week zal blijven! Tijdens deze week zal in Uruguay ook carnaval worden gevierd, dus ik ben benieuwd wat voor moois mij te wachten staat!

Veel liefs, Martiene

  • 31 Januari 2008 - 17:34

    Ingeborg:

    Nou zeker een flinke update. Altijd leuk om te lezen. Vond het van de week ook erg gezellig je even op de msn te hebben. Lekker vanuit je tijdelijke huis, bij je tijdelijke mamma en pappa.

    Ik zou zeggen, op naar een volgend avontuur met een volgende mail!! Ik zal jou morgen een update van mij sturen :-)!!

    Dikke kus,
    Ingeborg

  • 31 Januari 2008 - 17:51

    Nadia:

    Hoi Meid,

    Ben blij om te horen dat je het nog steeds heel erg naar je zin heb! Foto's ziet er echt heel erg leuk uit!
    Strakjes gaat je andere grote avontuur beginnen in het weeshuis! Ben zeer benieuwd of je het een beetje gaat redden met je Spaans! Maar dat komt wel goed denk ik! Met gebaren kom je ook een eind, haha!

    Erwin en ik hebben trouwens vandaag onze eerste huis bezichtigd. Was echt heel leuk. Jammer genoeg viel het huis tegen. Maar onze zoektocht gaat verder!

    Hou je up-to-date!

    xxx Ciao Nadia

  • 31 Januari 2008 - 19:44

    Mamma:

    Leuk weer wat van je te lezen, al kwamen de stukken mij al wel bekend voor, maar dat geeft niet, Ingrid vroeg zich af of jij wel wist wie de groentjes waren maar dat zal wel. Grote ontwikkelingen gaande, maar dat hoor je wel. Nog een week en dan..... op naar de zon!

  • 31 Januari 2008 - 21:26

    Judith:

    Hola Diez!
    Helemaal geen lang verhaal hoor, leest lekker weg! Enne...ook met mijn hulp had je die bus gemist en was de rondleiding net begonnen: ik had nl. echt precies hetzelfde!! Die bussen zijn ook niet echt logisch met 100 bussen met nummer 10 die dan toch ergens anders heen gaan...Zo te zien had jij gelukkig niet dat dikkertje die bij je wilde paardje rijden, lucky you:) Nou meis, succes nog op je laatstje lesdagje, veel plz dit weekend en daarna op naar Carnaval! We skypen snel weer! Beso grande!

  • 01 Februari 2008 - 02:55

    Barbara:

    Hey Tien,

    Nou, klinkt supergaaf hoor allemaal, ook al zit het soms niet helemaal mee.. heb er hier onderhand ook ervaring mee. Busreizen die volgens de ticketverkoper 5 uur duren en uiteindelijk ruim 10 uur duren, allerlei vormen van tussentransport waardoor je op 1 dag zowel boot, bus, tuk tuk, pick up, minibus, trein en longtailboat meemaakt en daarbij telkens je 17kg zware backpack overal in en uit moet slepen... Maar ja, dat is the Asia way, ofzo ;-)
    Mooie foto's btw, mijn fotocamera heeft een virus opgelopen (ja, het is mogelijk), dus ik heb nogal problemen m'n foto's van m'n camera af te krijgen, maar ga m'n best doen.
    tot gauw! dikke kus,

  • 01 Februari 2008 - 07:05

    Manja:

    He!
    Ziet er goed uit en met dat Spaans komt het wel goed hoor! Ik hoorde dat je gister op het strand lag....mmhh relax hoor! Ik ga lekker werken vandaag ;-).

  • 01 Februari 2008 - 12:32

    Nel:

    Hoi Martiene
    Zo te zien heb je alvast een voorproefje gehad van de Inca trail. Je gaat misschien(of zeker?) met ons mee,toch? Gezellig!!!. Ik zal hard trainen om te zorgen, dat we niet uren later op de top aankomen.(:)
    Ik heb er in ieder geval zin in, dus het gaat vast goed komen!!!

    groeten Nel

  • 02 Februari 2008 - 08:32

    Esther:

    Hoi Martiene,

    Ben je lekker aan het feesten in Buenes Aires? Wij gaan even naar de carnevalsoptocht kijken in Roosendaal.

    Gisteren met Fleur naar Balorig geweest, een grote speelhal voor kinderen. Dat vond Fleur wel leuk. Dacht dat ze wel lekker lang zou slapen tussen de middag, not.
    Gisteravond zijn Esther en Martijn wezen eten. Was erg gezellig.

    Vanochtend was Fleur alleen een beetje vroeg wakker. Half 6. Om een uurtje of half 7 maar de fles gegeven en daarna hebben we nog ff geslapen.
    Ik denk dat ze de waterpokken want ze heeft allemaal kleine rode plekjes op haar lichaam. Dus we zijn benieuwd. Dachten eigenlijk dat ze het al gehad had moeten hebben.

    Nou geniet van het carneval. Jij bent op de place to be.

    Xuzz Esther

  • 02 Februari 2008 - 08:44

    Je Zwagertje:

    OLa Martientjoooo,
    thanks voor je berichtje, antwoord een beetje laat, maar je kent het he, druk druk druk druk. Nou we hebben hier ook sneeuw hoor!! maar liefst 3 hagelstenen liggen nog in de schaduw voor het raam. Gaaf he !!!! Mooie foto's en verhalen, lees ze elke keer met veel plezier. Goed dat je lekker veel gaat doen daar en alleen reizen is leuk he!!! Je ontmoet altijd veel meer mensen dan wanneer je met meerdere mensen reist, men stapt wat makkelijker op iemand af die alleen is. Nou hier alles goed hoor. We hebben zomervakantie geboekt, gaan ruim 3 weken naar Noorwegen, lekker dichtbij en mooie natuur. Verder gebeurt er hier niet zoveel en wat er is gebeurt heeft Es al geschreven, las ik. Nou heel veel plezier daar en geniet ervan.
    Xuzz Dennis

  • 02 Februari 2008 - 10:03

    Bram:

    Hey Martiene!

    Wát een mooie foto's! Lijkt me daar echt onwijs mooi zo te zien, heel indrukwekkend allemaal! Keep it up en nog veel plezier!!

    dikke kus, Bram

  • 02 Februari 2008 - 14:51

    Edwin:

    Lief, beknopte verhalen hoeven niet hoor!
    Lees nu toch allemaal weer dingetjes die ik nog niet wist en dat is leuk!
    Gelukkig contacten we tussendoor ook nog!
    Allemaal kusjes van mij!

    Xxxx

  • 08 Februari 2008 - 15:56

    Je Andere Zwagertje:

    Heej martiene,

    Echt super gaaf om al je verhalen te lezen. Ziet er ook onwijs mooi uit al die foto's. Zo te zien heb je het super naar je zin :)

    Geniet er lekker van en ik ben erg benieuwd naar je volgende verhaal.

    x Bart

  • 09 Februari 2008 - 23:25

    Fia Luiten:

    Hoi Martine, heerlijk om je verhaal te lezen en fantastisch om je foto's te bekijken. Voor ons schiet het nu ook al op. De 19e vertrekken we naar Chili waar we een weekje in La Union verblijven (in de buurt bij Osorno, dan gaan we ook een poosje trekken naar het zuiden en via Patagonie en Argentinie weer terug. Onze gastheer begeleid ons, want die heeft speciaal voor ons vrij genomen.
    Hablo español un poco, pero ha olvidado mucho.Muchos saludos ygazas, porqueel tiempo pasa volando.
    Fia Luiten, Honselersdijk

  • 10 Februari 2008 - 01:26

    Judith:

    Chica!! We kunnen niet meer terug, dus we gaan gewoon samen de Inca Trail doen, super leuk!! Nu al zin in!! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2008

Zoals het klokje thuis tikt...

01 Juni 2008

De wereldwonderen van Peru

18 Mei 2008

Bijzonder Bolivia!

29 April 2008

Close to paradise

16 April 2008

Afscheid....
Martiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 21778

Voorgaande reizen:

06 December 2007 - 07 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: