Carnaval - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Martiene Delft - WaarBenJij.nu Carnaval - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Martiene Delft - WaarBenJij.nu

Carnaval

Door: Martiene

Blijf op de hoogte en volg Martiene

10 Februari 2008 | Uruguay, Montevideo

Hallo allemaal!

Het laatste weekend in Bariloche stond in het teken van zeven meren! Samen met zeven klasgenoten zijn we met twee auto´s op pad gegaan om op zoek te gaan naar de zeven meren..! Deze route eindigde in San Martin de los Andes en onderweg hebben we echt supermooie natuur gezien, waaronder natuurlijk een heleboel meren, maar ook erg mooie bergen e.d. Op de eerste dag hadden we besloten om niet de meest gangbare route te kiezen, waardoor we bij meren kwamen waar niemand anders te vinden was, zo bijzonder! Alsof je alleen op de aarde bent... ´s Avonds in het hostel had de mamma van onze groep, een 63-jarige vrouw uit The States die nu in Italië woont, superlekkere pasta voor ons gemaakt, waarna we met z´n allen een biertje in een bar zijn gaan drinken!
De volgende ochtend gingen we al weer vroeg op pad, want Jelena en ik moesten op tijd terug zijn voor de bus. Na eventjes gereden te hebben, heb ik samen met Wytse en Stephen een douche in een ijskoud meer genomen; lekker refreshing en een goed middel om wakker te worden! Na nog even bij een ander meer gezwommen en gezond te hebben gingen we weer op weg richting Bariloche. Een kleine miscalculatie in de tijd resulteerde erin dat mijn afscheid van mijn gastgezin bestond uit een snelle douche, als een gek de laatste spullen bij elkaar rapen en mijn vader en moeder een kus geven! Ik was zelfs bijna vergeten om hen de cadeautjes te geven die ik had gekocht om hen te bedanken...

Vanuit Bariloche had ik de bus naar Buenos Aires genomen, waar vandaan ik meteen met de ferry naar Uruguay ben gegaan! Het plan was om naar Montevideo te gaan, om carnaval te vieren, maar toen ik in Montevideo aankwam hoorde ik dat het grote feest pas op donderdag en vrijdag begon! Dan maar nog 2 uur bussen naar Punta del Este, waar ik na 30 uur eindeijk kon gaan relaxen! Punta del Este staat bekend om zijn jetset en is in de zomer afgeladen met Argentijnen en Brazilianen. Zelf vond ik het te touristisch, maar het was lekker om twee dagen op het strand te liggen! De tweede dag heb ik samen met Bart en Vinnie een poging gedaan om te surfen... Helaas bleef dit bij een poging, want nadat we even in het water lagen te klungelen kreeg ik een fluitje van de lifeguard die me zei dat het geen goede dag was om te leren surfen. Ik begrijp natuurlijk niet waarom hij dacht dat ik een beginner was.. We hadden daarna nog een beetje aangemodderd, maar de stroming was inderdaad te sterk en de golven vormden een grote klotsbak, waardoor het toch iets minder goed ging dan dat we ons van tevoren hadden voorgesteld!
De volgende dag ben ik weer terug gegaan naar Montevideo, waar de carnaval nu echt van start ging! Om negen uur begonnen de parades, en uiteraard waren we weer veel te laat weggegaan om een goed plaatsje te bemachtigen. Uiteindelijk hebben we bij een huis aangebeld om te vragen of we op het balkon naar de parade mochten kijken, en na wat onderhandeld te hebben mochten we voor 100 pesos (3 euro) naar binnen! Hier hadden we echt een supergoed uitzicht op de optocht, en werden we zelfs van eten voorzien!
De volgende dag leek het ons toch leuker om dit keer tussen de menigte te staan, maar ook dit keer waren we weer eens te laat weggegaan om een goede plek te hebben. Na twee uurtjes op de tenen naar de parade te hebben gekeken barstte ineens de hemel open, en leek het erop dat iedereen naar huis ging! Stiekem was ik ook van plan om terug naar het hostel te gaan, maar door de plensregen was ik bang dat mijn camara nat zou worden, dus was ik eerst maar even gaan schuilen. Ondertussen ging de parade gewoon verder en nadat na 15 min. de regen minder werd ging iedereen dansend op blote voeten de straat weer op! Zo grappig om ineens de omslag te zien! Wij zijn toen ook dansend achter de parade aan gaan lopen! Het was echt super om carnaval een keer op deze manier mee te maken, en het schijnt in Brazilië nog veel beter te zijn, dus ik weet al een leuke bestemming voor volgend jaar!
Na carnaval ben ik naar Colonia del Sacremento gegaan, waarvandaan de boot naar Buenos Aires vertrekt! Hier heb ik helaas niet veel kunnen doen, omdat de regen hier ook in overmate aanwezig was!

Inmiddels ben ik weer aangekomen in Buenos Aires, en mag ik morgen weer netjes naar school gaan! Ik ben benieuwd naar de stad, maar daarover de volgende keer!

Chau, beso!

  • 10 Februari 2008 - 23:37

    Judith:

    Wowie, ziet er mooi uit Tien! Die meren zijn een stuk mooier bij zon zeg! En gave foto´s ook van het carnaval, weer heel anders dan bij mij, meer Braziliaans (zoals ik me dat voorstel dan..). Volgend jaar tripje naar Brasil? Ik kan nog wel een jaartje zonder Jantje Smit hoor! Trouwens, je wou zeker nog een vlaggetje hè, dat je stiekem hebt gedaan alsof je nog in Uruguay was toen je dit schreef:) Succes weer deze week op school! Beso grande!

  • 11 Februari 2008 - 07:47

    Manja:

    He Tien,

    Ziet er goed uit! Lekker carnaval gevierd. Ook meer mijn ding denk ik....ik ben dit jaar ook weer geen carvnaval gaan vieren in Nederland want ik vind er echt niks aan...volgens mij is het daar veeeel leuker :-). (Soort zomer carnaval ;-)) Succes op school! xx Manja

  • 11 Februari 2008 - 10:52

    Nel:

    Hoi Martiene

    Leuk zo'n retourtje Uruguai. Zo zie je nog eens wat van de wereld!!

    Ik heb gehoord , dat je permit voor de incatrail ook is besteld, dus ik zie je in mei. Ik ben er dan klaar voor!!!

    Groeten Nel

  • 11 Februari 2008 - 11:28

    Fred:

    Hey Tiene!

    Ziet er allemaal geweldig uit, hoe heb je zo mooi leren te fotograferen ;) Die natuur en cultuur lijkt me helemaal super. Zo te horen wordt je spaans ook steeds beter.

    Ben bang dat mijn volgende hoofdstukje over de mail wat langer op zich zal laten wachten, maar het komt er nog aan...

    Veel plezier nog en hou me op de hoogte!

  • 11 Februari 2008 - 15:56

    Mieke:

    Hé Martiene! Klinkt goed dat carnaval en die meren zien er ook fantastisch uit! Zelf heb ik geen carnaval gevierd maar heb ik lekker geapresskied! Dat was ook weer erg gezellig!! Kus Mieke

  • 12 Februari 2008 - 20:30

    Ome Henk:

    Wat een goede berichten weer. Geweldig dat je zo kunt genieten. Wat een schitterende natuur. Prachtige foto's van die meren en de omgeving. Wat een lieve mensen ontmoet je steeds. Dat helpt volgens mij ook om het allemaal vol te houden. Door blijven gaan op deze manier. Je zult later zien dat je er nooit spijt van zult krijgen dat je dit gedaan hebt. Heerlijk lijkt het mij om met al die vriendelijke en warmbloedige mensen om te gaan.Karine en ik zijn dit weekend in Limburg geweest. Schitterend weer. Net buitenland, met al die heuvels.
    Van Daan zijn vandaag de amandelen geknipt en is zijn oortje doorgeprikt.
    Zielig hoor. Maar hij was vanavond al weer enigszins over deschrik heen.
    Met Esmée haar buikje gaat het ook goed.
    We kijken echt naar 1/2 mei uit. Wat zal het worden?
    Martine heel veel plezier, sterkte en gezondheid toegewenst. Hopenlijk horen we snel weer wat van je.
    Een hartelijke groet vanuit Naarden van Henk en karine Ronner.

  • 13 Februari 2008 - 14:59

    Maaike:

    Wat een heerlijke foto´s! Fijn hè, om in je eentje bij zo´n super mooi meer en berguitzicht te staan? Echt bijzonder! Je hebt weer lekker veel meegemaakt, geniet er maar goed van! De carnaval lijkt me ook super om s een keer mee te maken, volgens mij kan je dan echt zelf niet stil blijven staan en móet je dansen! Beter dan dat gehos bij onze zuiderburen...Ook hier heeft het zonnetje een paar dagen lekker geschenen, m´n zonnebril heb ik alweer uit de kast gehaald! Hou ons maar lekker op de hoogte met al je mooie verhalen! Liefs

  • 14 Februari 2008 - 18:42

    Roos:

    hoi martiene ,
    mooie foto`s allemaal zou dat carnaval ook best wel eens willen meemaken lijkt me leuk geniet er maar lekker van ik reis met je mee doei.

  • 18 Februari 2008 - 09:35

    Leenverbaan:

    hallo martine
    zo te zien en te lezen heb je het wel naar je zin.ik zie ook dat je lekker aan het feesten ben je heb groot geijk hoor en het is er ook erg mooi lekker van genieten.

    groejes leen

  • 18 Februari 2008 - 15:24

    Edwin:

    Lief,

    Un poco tardío..
    Toch nog even snel een xje bij die leuke plaatjes die je hebt doorgestuurd!
    Vooral die ene van Model.. Kan me daar wel in vinden :)

    Besos para mi novia!

  • 19 Februari 2008 - 20:59

    Pappa En Mamma:

    samen hebben we genoten van al het moois wat je ons voorschotelt. Ik heb ook van veel moois genoten maar dan wat dichterbij, alhoewel ook 4 1/2 uur vliegen hier vandaan. Het is hier nog stdees mooi weer en koud, maar dat gaat veranderen, maar bij jullie kan het ook regenen. Van de week is de grote uittocht naar de wintersportplaatsen. De buren gaan ook en dan moet ik een paar dagen op de katten passen.
    Liefs pappa en mamma

  • 23 Februari 2008 - 10:48

    Lisan:

    Wauw het klinkt echt te gek daar! En de foto's zeggen genoeg :-)

    Volgens mij heb je het super naar je zin daar en de tijd gaat zeker sneller dan je denkt niet?

    Heel veel plezier nog!!

  • 24 Februari 2008 - 22:11

    Vera:

    Hola Martiene,

    Wat maak jij mooie foto´s! Echt heel toevallig dat we elkaar zijn tegengekomen op een klein talenschooltje ergens in het grote BsAs. Ik ga je volgen op je weblog! Misschien tot volgend weekeinde?

    beso, Vera

  • 27 Februari 2008 - 14:52

    Ingeborg:

    Hi sis,

    Hier een berichtje van mij! Even afleiding tijdens een dag hard werken, haha. Hier schijnt vanmiddag het zonnetje dus dat is wel lekker.

    Nog 1 dagje werken en dan ga ik lekker op wintersport. Daar is het alleen erg warm, dus ik hoop dat we nog een beetje goede sneeuw hebben. Als ik terugkom nog een mooi reisje in het verschiet. Heb er echt superveel zin om lekker jouw kant op te komen. Nog maar 1.5 maand en dan is het zo ver.

    Nou, ik ga alles afronden om op vakantie te zijn, want morgen zal ik daar weinig tijd voor hebben.

    Kus,
    Ingeborg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Uruguay, Montevideo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2008

Zoals het klokje thuis tikt...

01 Juni 2008

De wereldwonderen van Peru

18 Mei 2008

Bijzonder Bolivia!

29 April 2008

Close to paradise

16 April 2008

Afscheid....
Martiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 21741

Voorgaande reizen:

06 December 2007 - 07 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: