Bikkel(en)!! - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Martiene Delft - WaarBenJij.nu Bikkel(en)!! - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Martiene Delft - WaarBenJij.nu

Bikkel(en)!!

Door: Martiene

Blijf op de hoogte en volg Martiene

15 December 2007 | Chili, Puerto Natales

Hola chicos y chicas!

Na onze aankomst in Santiago hebben we de volgende dag vroeg het vliegtuig richting Punta Arenas gepakt. Wij hadden in het begin het idee dat we er zo zouden zijn, maar vliegtuigen hier werken net zoals de stoptrein naar Hoek van Holland, waardoor we uiteindelijk toch nog een hele tijd onderweg zijn geweest.

In Punta Arenas zijn we twee dagen gebleven. Eigenlijk is er in dit plaatsje niet zo heel veel te doen, behalve een bezoek aan de pinguins te brengen, dus dit hebben wij natuurlijk ook gedaan. Zo grappig hoe die beestjes lopen!

Vanuit hier zijn we weer een stukje naar boven gereisd, richting Puerto Natales. Dit dorpje is de toegangspoort tot het National Parc Torres del Paine. In Punta Arenas hadden we ons al goed voorbereid, door een mooie gele tent, ´heerlijke´ matjes om op te slapen en een gaspitje met pannenset aan te schaffen. Dus bepakt en bezakt begonnen wij aan onze 4-daagse tocht. Al na 2 uur begon de eerste tegenslag, toen Esther tijdens een zware klim naar boven door haar enkel ging. Na nog eens 2 uur verder naar boven te klimmen hadden we eindelijk ons eerste doel bereikt en waren we in de buurt van de gletsjer. Eigenlijk wilden we deze dag ook weer naar beneden, maar door Esthers enkel hebben we toch maar hier onze tent op gezet. De volgende dag ging het gelukkig beter, en zijn we naar het uitzichtpunt van de gletsjer gelopen. Zo indrukwekkend dat zo ver als dat je kunt kijken alleen maar ijspegels uit de grond ziet rijzen! We hadden nog wat tijd in te halen, dus we gingen snel weer verder. Onze tweede tegenslag was echter de hele dag plensregen! Op een gegeven moment was het echt niet meer leuk, want alles was glad en modderig, en hierdoor was je alleen maar naar de grond aan het kijken. We hoorden dat het tweede uitkijkpunt omringd was door wolken en sneeuw, dus we zijn hier maar niet naartoe gegaan.
De volgende ochtend toen we opstonden was er zon!! De hele dag heerlijk weer, dus we hebben flink doorgeklauterd! Bijna 13 uur hebben we deze dag gelopen, en we hebben de Torres met blauwe lucht kunnnen zien! De tocht naar de Torres was een flinke klim, over steile paden die bestonden uit grote keien, en naar beneden toe leken we wel op twee oude kreupele omaatjes. Maar we hebben wel de drie rotspunten kunnen bewonderen! De volgende ochtend wilden we eigenlijk nog eens de Torres met zonsopgang bekijken, wat erg bijzonder schijnt te zijn, omdat het dan lijkt of de Torres in brand staan, alleen was ik zo slim geweest om de wekker om 6 uur te zetten ipv 4 uur... Gelukkig hoorden we achteraf dat er een wolk voor de zon was, zodat we niets gemist hadden. Na 4 dagen was het heerlijk om weer in ons hostel te zijn en te douchen, want na al deze dagen van overmatig transpireren, in dezelfde kleren rondlopen en geen douchegelegenheid hebben voel je je toch een beetje vies...

Grande beso,

Esther en Martiene











  • 15 December 2007 - 18:07

    Bram:

    He dames!

    Klinkt allemaal superspannend! En die pinguins,haha!! In ieder geval een heel avontuur zo te horen, nog veel plezier en we horen elkaar snel weer!

    Kusjes uit een ver(en ook vriezend intussen) Nederland

    X Bram

  • 15 December 2007 - 20:26

    Kitty:

    Hoi Esther, je stukje net gelezen natuur is daar erg mooi zo te horen. Neem maar een pinguin mee kan ik wel kwijt. Maak veel foto's kan ik misschien schilderen in mijn nieuwe atelier!!!!! Geniet er nog van samen met tien. Ik ben jaloers op jullie, ik werk wel.
    groetjes Kitty

    ook nog veel plezier van Oma
    zij heeft je bericht ook net gelezen hier op Robin zijn verjaardag
    groeten van Oma

  • 15 December 2007 - 20:30

    Liefste Neefje Robin:

    eeeej essie
    hier robin en we vieren vandaag me verjaardag, ik zal een stuk vlaai bewaren als dat nog nut heb;)
    maar hoor dat je helemaaal daar zit en bij jou is het alweer 6dec op dit moment, maar ik hoop dat je het erg naar je zin heb en dat je een super tijd krijg daarzo en ik spreek je wel weer een keer bij oma of een ander feessie, ziet je eiglijk nooit;)
    maar veel plezier en geniet er lkkr van en wij gaan lkkr een pilsie drinken en we proosten wel!
    groetjes kus
    robin

  • 15 December 2007 - 20:42

    Esther, Dennis Fleur:

    Lieve Martiene en Esther,

    Het zal wel koud zijn geweest, maar zo te lezen zeker de moeite waard.

    Hier is het ook best koud, maar wel mooi weer. Vandaag is Dennis wezen vissen, was toto het bot toe verkleumd, en dan nog niks gevangen ook. Ik ben lekker met Fleur naar de Ikea geweest, kado gekocht voor haar verjaardag. Een tafel en twee stoeltjes met een leuk kleedje erover. Nu nog een paar muziekinstrumenten. Ook nog ff naar Alphen geweest, de rest van mijn kerstoutfit gekocht. Hoe jij gelukkig niet over na te denken.

    Nog 3 daagjes werken en dan heb ik vakantie. De vloer gaat er volgende week ingelegd worden. We gaan dan bij papa en mama slapen.
    Vrijdag komen de meubels weer terug, dus dan kunnen we eindelijk weer van een knus huisje genieten.

    Nou genieten jullie er ook lekker van en ik hoop snel weer iets van jullie te horen.

    Dikke kus,

    Dennis, Esther en Fleur

  • 15 December 2007 - 20:54

    Dennis:

    he schoonzusje en es,
    leuk man alles een beetje lezen wat jullie allemaal meemaken. Wel wat anders dan toen ik de wereld ging verkennen, alleen maar brieven sturen en nog geen internet.
    Zo te lezen maken jullie leuke dingen mee, maar dat kan ook niet anders natuurlijk! Es en ik houden een beetje bij hoe jullie reizen, is altijd leuk om te doen en jullie gaan nog heeeeel wat leuks doen.
    Nog heel veel plezier en drink ook lekker veel van die chileense wijn, die is echt zoooooo lekker.
    Ik drink vaak de Valdivieso mmmmhhhh die is lekker dames!!! je hebt hem in rood, wit en rose, probeer maar eens.
    nou schoonzusje en es nog heel veel plezier en we mailen.
    en martien je krijgt nog een lekkere natte kus van je nichtje Fleur. Ze heeft gisteren voor het eerst uit een colaglas gedronken, althans ze goot alles zo in haar nek, echt lachen man
    nou mazzel den

  • 15 December 2007 - 22:14

    Judith:

    Hola chicas!!
    Zooo, jullie zijn zeker geslaagd voor het padvindersdiploma, met een hoger punt dan ik:) Leuk om te lezen, lekker herkenbaar!
    Have fun in El Calafate, zie jullie heeeel snel! Besos!

  • 16 December 2007 - 09:25

    Marc:

    Chicas,

    ¿Donde estan las fotos?

    Beso

  • 16 December 2007 - 10:16

    Mieke:

    Hé Es en Martien!
    Wat onwijs leuk zeg dat jullie naar de gletsjer zijn geweest! Jammer dat het met Esther's enkel niet zo goed ging. Ik hoop dat dat nu weer beter gaat.
    Die gletsjer zal vast wel erg mooi geweest zijn, maar waar zijn die foto's?
    Hier in NL gaat alles goed. Joost en ik zijn lekker aan het klussen in ons huisje! Vanmiddag gaan we weer aan de slag!
    Jullie nog veel plezier daar! Dikke kus Mieke

  • 16 December 2007 - 11:55

    Niek:

    Heelá Martiene en Es!
    Wow, wat een stoer verhaal zeg! Zo te lezen is het echt bikkelen, maar dan heb je ook wat! Stiekem ben ik een beetje jaloers hoor.... Veel plezier verder!!
    Doeixx, Niek

  • 16 December 2007 - 12:23

    Eva:

    Hoi meisjes,

    Wat een stoer verhaal! Maar ik had eigenlijk ook wat foto´s verwacht :-)!
    Hier in NL. is het lekker koud.'s Nachts vriest het ook al een beetje. Maar nu schijnt de zon.

    Op naar het volgende avontuur! Ik hoop snel weer wat van jullie te horen!

    Dikke kus,

    Eva

  • 16 December 2007 - 13:54

    Nadia:

    Hoi Martiene,

    Dit klinkt echt allemaal geweldig!! Pinguins, ijspegels, bergen beklimen. Blij om te horen dat jullie je prima vermaken!! Hoop dat het de komende tijd lekker weer voor jullie is! En dat alle enkels en benen heel blijven =)

    Pas goed op jezelf!

    Dikke kus uit Maastricht!
    Groeten van Erwin.

    x Nadia

  • 16 December 2007 - 14:27

    Edwin:

    Chicas,

    Hiken als de beste zo te zien!
    Zo zie je maar dat goede Bergschoenen altijd van pas komen ;)
    Doen jullie komende dagen weer een beetje rustiger aan? Chillen in Chili klinkt ook wel bueno!

    Besos!

  • 16 December 2007 - 14:40

    Barbara:

    ha dames,
    netjes hoor, die survival hebben jullie alvast maar op jullie "been there, done that" lijstje staan. als ik dit zo lees, denk ik dat Macchu Pichu een eitje zou zijn voor jullie, mits er geen verdere blessures opgelopen worden.
    ik ben echt aan het aftellen nu, over precies 3 weken zit ik nu in Thailand, nog 6 dagen werken, dan een aantal verschillende afscheidsfeestjes/-etentjes en dan moet het gebeuren... spannend.
    Ben wel benieuwd naar jullie fotootjes hoor, hoop dat er gauw wat op komt te staan!
    nou, cuidense y hasta luego!
    besos -x-

  • 17 December 2007 - 08:58

    Mariette:

    Leuk verhaal en met die foto's echt super, nog nooit gezien dat je die ook meteen kan plaatsen!!
    Was het slapen op die berg niet heel erg koud?
    Gaaf he, wandelen in de bergen, en wij hebben dan alleen de europeese bergen maar gezien,wat jullie doen is wel wat anders.
    Groetjes en geniet ervan.

  • 20 December 2007 - 21:47

    Sarina:

    He es en martine,

    Echt super gave verhalen. Wat is het leven hier dan toch saai!!! En jullie hebben samen gewoon nog 2 wk te gaan. Wow...Wat ben ik jaloers. Ik heb eindelijk ook vakantie. Lekker boarden. Ook niet verkeerd.
    Ik wens jullie hele fijne feestdagen toe en geniet er samen nog even van!!!

    Liefs Sarina


  • 23 December 2007 - 17:42

    Tessa:

    ¡Hola Martiene!
    ¿Qué tal? Aquì esta bien. Ik wilde je alvast hele fijne dagen toewensen en een gelukkig nieuwjaar. Ik weet niet namelijk niet wanneer je dit leest. We (m'n ouders en ik) hebben wel genoten van je foto's.
    Feliz navidad y prospero año 2008!
    Haces muchos placer en la América Latina.
    Hasta luego y saludos, Tessa

  • 24 December 2007 - 13:05

    Judith:

    Hola chicas!
    Echt leuk dta ik gewoon zo in de bus stap en jullie over 7 uurtjes zie! Tot straks:) Trouwens die foto van het meer in Torres del Paine is echt mooi! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Puerto Natales

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2008

Zoals het klokje thuis tikt...

01 Juni 2008

De wereldwonderen van Peru

18 Mei 2008

Bijzonder Bolivia!

29 April 2008

Close to paradise

16 April 2008

Afscheid....
Martiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 21777

Voorgaande reizen:

06 December 2007 - 07 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: